Verkenners 9 t/m 11 jaar

Informatie

Welkom bij de Verkenners van Scouting de Twirre. De kinderen van onze speltak hebben de leeftijd van 9 tot en met 11 jaar.

De Verkenners dragen een groene blouse.

Verkenners-opkomst

De opkomsten van de Verkenners zijn elke zaterdag van 10.00 – 12.30 uur op het Scoutinggebouw. In de schoolvakanties geldt: De eerste zaterdag van de vakantie wel een opkomst, de laatste zaterdag geen opkomst. Op speciale dagen geldt een afwijkende opkomst, wat dan aan de ouders en kinderen doorgegeven wordt.

Verkenners spelen in het Jungleboekthema, dat gebaseerd is op het oorspronkelijke verhaal van Rudyard Kipling. Samen met het jongetje Mowgli en Shanti, het meisje uit het mensendorp, beleven de Welpen de spannendste avonturen in de jungle. Hierbij is er ruimte voor avontuur, creativiteit, sport en spel. Maar wat je precies doet tijdens een opkomst is altijd weer een verrassing! De leiding binnen ons team hebben allemaal een naam van een jungle figuur. Elk dier heeft zijn eigen kwaliteiten en zet deze in om met de welpen allerlei spannende avonturen te beleven en nieuwe dingen te leren Naast de gewone opkomsten worden er door het jaar heen ook een aantal verschillende kampjes georganiseerd, zijn er speciale groepsopkomsten en nemen de Welpen ook nog deel aan een aantal regionale activiteiten. In de agenda is te vinden wat de Verkenners tijdens het seizoen gaan doen. Mocht je niet aanwezig kunnen zijn tijdens de opkomst, meldt je dan op tijd af bij de teamleider.

Het leidingteam

Het leidingteam van de Verkenners bestaat op dit moment uit 5 personen.

Het leidingteam bestaat uit:
   • Hathi (Reinder Schepers)
   • Oe (Oeds Wiersma)
   • Marala (Pitrik Schepers)
   • Ikki (Jente Blom)
   • Baloe (Harald Turksma)

Kom kijken en ervaar Scouting!

Lijkt het je leuk om bij Scouting te komen kijken?
Kom dan vier keer kijken om te ontdekken of Scouting iets voor jou is.
Je zult merken dat Scouting echt heel gaaf is!
Vul het contactformulier in en dan neemt de leiding contact met je op.