Speltakken

Wat bieden wij onze jeugdleden:

Elke groep binnen de Twirre heeft zijn eigen opkomst op het scoutinggebouw. Voor de Welpen, Verkenners en de Scouts zijn de opkomsten op de zaterdagochtend van 10:00 uur tot 12:30 uur. De Explorers komen samen  op vrijdagavond van 19:30 uur tot 22:00 uur. Tijdens de opkomsten maken wij gebruik van de doorlopende leerlijn waarbij de activiteiten passen bij de leeftijd van het jeugdlid. Naarmate een jeugdlid ouder wordt, worden de activiteiten moeilijker en meer uitgebreid. Hierdoor wordt het jeugdlid steeds zelfstandiger en krijgt hij/zij steeds meer verantwoordelijkheden en steeds minder begeleiding. Uiteindelijk gaan de oudste jeugdleden zelf hun activiteiten plannen en de leiding wordt steeds meer begeleiding.
Scouting de Twirre werkt met goed opgeleide Scoutingleiding, die op hun beurt worden begeleid en ondersteund door onze eigen praktijkbegeleider en groepsbegeleider (vacature).

Scoutfit

Als je lid bent van Scouting, krijg je ook echte Scoutingkleding. Die kleding heet een Scoutfit. De Scoutfit bestaat uit een blouse en das. Aan de das kan iedereen zien van welke scoutingvereniging jij lid bent. Bij de Scoutfit draag je een stevige broek, een (blauwe) spijkerbroek of outdoorbroek (geen joggingbroek, deze levert te weinig bescherming bij de spelactiviteiten!). Naast de Scoutfit heeft Scouting de Twirre ook eigen kleding. Bij het openen en sluiten, bij installeren en bij regionale activiteiten draag je altijd je officiële Scoutfit. Tijdens de opkomst en buiten scouting mag je de Twirrekleding dragen.  De Scoutfit wordt altijd door de vereniging besteld. Je krijgt hiervoor een factuur per mail opgestuurd. De Twirrekleding is in het najaar te bestellen bij de bestuurssecretaris.

Waar zitten welke badges op je Scoutfit?

Iedere badge heeft een eigen plek op je Scoutfit. Hieronder zie je waar welke tekens op je Scoutfit horen.

Zorg ervoor dat je blouse niet te vol wordt, er worden geen badges op de rug of iets dergelijks geplaatst. Sommige scouts kiezen er ook voor deze badges op bijvoorbeeld een kampvuurdeken te bewaren.