Explorers 15 t/m 17 jaar

Explorers

Informatie

Welkom bij de Explorers van Scouting de Twirre. De leden van deze speltak hebben de leeftijd van 15 tot 18 jaar. De Explorers hebben een brique (donkerrood) blouse aan.

Bij de Explorers zitten stoere jongens en meiden die veel vaardigheden en kennis hebben opgedaan bij de Welpen en Scouts en zij brengen dit in de praktijk door zelf activiteiten te bedenken en uit te voeren. Zowel in binnen- als in buitenland. Zoals kamperen in Duitsland of meedoen met Sterke Yerke. De Explorers nemen in 2019 deel aan de Jamborette in Haarlem waar ongeveer 3500 scouts uit binnen- en buitenland naar toe komen. De Explorers organiseren ook evenementen voor de hele groep, zoals de Boerenkoolhike en minikampjes voor de Welpen en de Scouts.
Ook bij de Explorers is variatie belangrijk. Sport en spel horen er dus ook bij. Denk aan een gezellige quizavond of een race tegen de klok met opdrachten in het centrum van Burgum. Wat je maar wilt. Zelfstandigheid, eigen initiatief en vooral plezier zijn de ingrediënten van de Explorers. Ze runnen hun afdeling eigenhandig, door het kiezen van een voorzitter, het maken van belangrijke beslissingen en het verdelen van taken. Explorers hebben geen leiding meer, maar ‘begeleiding’. De begeleiding geeft advies, motiveert waar nodig en helpt als een plan in het water dreigt te vallen.
Dankzij deze opzet leren Explorers om te gaan met verantwoordelijkheden en worden ze zelfstandig.
Ze doen vaardigheden en kennis op, werken samen en ontwikkelen zich continu.

Explorer-opkomst

De opkomsten van de Explorers zijn elke vrijdag van 19.30 – 22.00 uur op het Scoutinggebouw.
In de agenda is te vinden wat de Explorers tijdens het seizoen gaan doen. Mocht je niet aanwezig
kunnen zijn tijdens de opkomst, meldt je dan op tijd af bij de teamleider.

Het leidingteam

Het leidingteam van de Explorers bestaat op dit moment uit 2 personen.
Het leidingteam bestaat uit:
              • Dirk Reinder Kramer (teamleider)
              • Pitrik Schepers

Kom kijken en ervaar Scouting!

Lijkt het je leuk om bij Scouting te komen kijken?
Kom dan vier keer kijken om te ontdekken of
Scouting iets voor jou is.
Je zult merken dat Scouting echt heel gaaf is!
Vul het contactformulier in en dan neemt de
leiding contact met je op.