Scouts 12 t/m 14 jaar

Scouts

Informatie

Welkom bij de Scouts van Scouting de Twirre. De leden van deze speltakhebben de leeftijd van 11 tot 15 jaar.

De Scouts hebben een beige blouse aan. Bij de Scouts ligt het avontuur voor het oprapen door samen te pionieren, te kamperen, te leren omgaan met vuur en messen, door samen allerlei leuke spellen te doen. Scouts leren samenwerken, krijgen steeds meer zelfstandigheid en weten zichzelf te redden. Natuurlijk staat het plezier en de gezelligheid voorop bij Scouting. Als je net scout bent of komt kijken, leer je vooral de groep kennen. Je doet aan alle activiteiten mee en hier doe je dan ook veel basiskennis op. Je leert handige knopen waar je in de praktijk wat aan hebt en je leert hoe je samen jullie tent opzet. Wanneer je wat langer bij de scouts zit, ga je steeds meer dingen zelfstandig doen en leer je allerlei handige vaardigheden. Je leert op je eigen manier met materiaal omgaan en kijkt waar je interesses liggen. Vervolgens wordt het voor jou tijd om je kennis over te dragen aan de jongens of meiden die net bij de Scouts zitten.

Scouts-opkomst

De opkomsten van de Scouts zijn elke zaterdag van 10.00 – 12.30 uur op het Scoutinggebouw.
In de agenda is te vinden wat de Scouts tijdens het seizoen gaan doen. Mocht je niet aanwezig
kunnen zijn tijdens de opkomst, meldt je dan op tijd af bij de teamleider.

Het leidingteam

Het leidingteam van de Scouts bestaat op dit moment uit 3 personen.
Het leidingteam bestaat uit:
   • Yvette Zandstra (teamleider)
   • Mark Kwant
   • Anique Roeloffs

Kom kijken en ervaar Scouting!

Lijkt het je leuk om bij Scouting te komen kijken?
Kom dan vier keer kijken om te ontdekken of Scouting iets voor jou is.
Je zult merken dat Scouting echt heel gaaf is!
Vul het contactformulier in en dan neemt de leiding contact met je op..